joi, 29 septembrie 2011

Târziu, pentru tata

Târziu, pentru tata

Am găsit pe un raft prăfuit,

un vechi bilet îngălbenit,

cu scrisul tremurat

al unui om emoţionat.

Erau notate gânduri târzii,

probabil, după nopţi de agonii,

idei fără sens,

fraze fără înţeles.

Şi-am încercat să transpun,

să traduc, să recompun,

din vorbele lui,

înţelesul gândului.

Vreau astăzi să mă conving,

să asimilez, nu să resping

că iubea mult viaţa

şi că zărea speranţa.

Astăzi, când lângă mine nu mai este

decât o tristă poveste

aş vrea să-i spun

”Eşti tatăl cel mai bun!”

De unde e, nu poate auzi,

iar eu, abia mai pot gândi

aş vrea să vad-acum

cum este al meu drum.

Dar destinul e scris, de undeva

de unde nu-l putem schimba.

şi gândurile mele plâng

peste pământ.

În versurile lui fusese nebunie,

idei aiurea, frânturi de poezie,

mesaje către fată

scrise cândva de tată.

Acum scriu eu, o fiică întristată,

ce a găsit caietul de-altădată

în care tatăl meu

scria de Dumnezeu.

..………………………………………………………………

şi mai scria de mine; şi despre toţi, de bine.

……………………………………………………………….

şi voi lăsa şi eu; cândva, caietul meu.

Niciun comentariu: